reklama

Presahuje to všetky moje fantázie!

Tak a môžeme diskutovať, debatovať a rozčuľovať sa. Ale v tomto prípade som aj ja, inak dosť apatická a flegmatická k najnovším správam o kriminálnych zločinoch, veď všetko možné aj nemožné tu už raz bolo, zostala šokovaná, zaskočená a neviem ani poriadny adjektív použiť, proste moje emócie zafungovali. Otec v neďalekom Rakúsku uväznil a sexuálne zneužíval svoju dcéru, čo by sme všetci prežili, veď takých prípadov bolo už viacero aj u nás, ale neslýchaných 24 rokov! Susedia a ani vlastní príbuzní si nič nevšimli, nestarali sa, proste nikomu nič nepripadalo zvláštne. Aj keď pripadalo, tak veď vždy sa našlo čosi dôležitejšie, čo to akosi prehlušilo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Nebudem tu opakovať všetky fakty, ktoré už všetci poznáme, ale všetko mi pripadá ako zo zlého sna, 300 kg vážiace ťažké dvere, ktoré to všetko mali pekne ututlať a ukryť, nič netušiaca a „hluchá“ a „slepá“ matka, orgány zodpovedné za adopcie troch detí, taktiež nepodozrievali nikoho a nič.....atď. No horor. Ale reálny horor a čím ďalej sa zdá, skutočná realita. Samozrejme môžeme sa tu pateticky domáhať práv detí, ich stratených životov, doteraz nezažitých skúseností a situácií. Mne však prvé napadlo a doteraz akosi sa nad tým zamýšľam, je psychický stav a duševné rozpoloženie Elisabeth. Nedokážem si predstaviť, ako sa asi cíti, čo jej v hlave lieta, aké otázky sa jej teraz vynárajú, keď ju niekto štvrťstoročie sexuálne neustále zneužíval a znásilňoval a nemala to nikomu ani povedať ani sa vyžalovať, či sa vôbec niekedy vyrovná s tým, čo prežila a vôbec obdivujem jej silu vôle a schopnosť žiť ďalej aj s tým, čo prežila. Žiť takto izolovaná, ešte tam aj rodiť bez lekárskej pomoci, znášať nejakého starého sexuálneho úchylného maniaka, no ďakujem pekne, asi by som sa už dávno zabila. Nenávisť, ktorá ňou musela dlhé roky lomcovať sa asi otupila a časom a s narastajúcim vekom uložila niekde hlbšie do podvedomia, ale tie dlhé ukradnuté roky jej nikto nevráti, to si neviem predstaviť, ten stratený čas a ten pocit bezmocnosti a beznádeje. Asi za takéto niečo neexistuje dostatočný spravodlivý a primeraný trest pre jej biologického otca, jej čas a celý život je nezaplatiteľný a nenavrátiteľný. Diskusie sa rozprúdili, ale niekedy mám pocit, že ľudia sú už takí unavení a nevšímaví k týmto veciam, že sa im už ani nechce o tom hovoriť. Môžeme rozoberať spravodlivosť, právo, systém...čo vlastne zlyhalo? Spoločnosť, orgány, susedia, obec, rodina....Nikdy nebude žiaden systém pre všetkých spravodlivý a vyhovujúci, ale tu čosi zlyhalo. Asi platí dvojnásobne to staré známe príslovie: „Pod lampou je najväčšia tma.“ A potom neustále dookola počúvam, aká je rodina dôležitá a nenahraditeľná, deti sú naša krv a rôzne patetické hlúposti, teda pre mňa. No pre Elisabeth bola jej rodina hrobom a celoživotným peklom, radšej keby ušla z domu už, keď mala 11. Možno by sa jej lepšie vodilo, som o tom dokonca presvedčená. Jedno ma tento prípad však naučil. Budem si oveľa viac všímať okolie, susedov, aj kolegov a všetkých, ktorí okolo mňa čo len prejdú. Lebo ak by sa takéto niečo stalo v mojom okolí, tak by som si po odhalení pripadala ako úplná hus, chudera, plytká osoba a dotklo by sa ma to určite ešte viac ako teraz. Nemáte niekedy pocit, že sa hanbíte za ľudí a správy, ktoré v médiách vidíte, počúvate a registrujete? No ja má ten pocit čoraz viac a viac. Svet je neskutočná fantázia, aspoň pre mňa. V podstate to najzaujímavejšie a najfantastickejšie máme ukryté hlboko niekde v sebe, Elisabeth taktiež a jej otec tiež, je to tajomné, neuveriteľné a zároveň nebezpečné, pretože čo sa z niektorých ľudí vykľuje, je na neuverenie a myseľ to ťažko dokáže spracovať, ale je to realita. Tak neviem, moje fantázie sú stále nič oproti realite. Aj keď sú šialené, vymykajúce sa normálnemu životu, ktorý ma neskutočne nudí a trochu dobrodružstva je pre mňa energiou, teda aspoň to, čo nosím vo svojej hlave. Toto sa však určite snáď nikomu ani len neprisnilo!

Adriána Lajdová

Adriána Lajdová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vcelku vyrovnaná a neustále čosi hľadajúca Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu